مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ویژگی‌های دستگیره در و پنجره upvc

ویژگی‌های دستگیره در و پنجره upvc

شاید در نگاه اول دستگیره در و پنجره upvc نباید با دیگر انواع در و پنجره فرقی داشته باشد. هر گونه که آن در‌ها و پنجره‌ها باز می‌شوند درب و پنجره upvc نیز باید باز و بسته شود. اما وقتی برای خرید یک دستگیره برای در و پنجره upvc به بازار می‌روید تازه با دنیایی از تفاوت‌ها رو به رو می‌شود. نمی‌توانید باور کنید که دستگیره در و پنجره upvc چقدر متفاوت با دیگر در و پنجره‌های موجود در بازار است.

دلیل این تفاوت به انواع کاربرد‌های در و پنجره upvc باز می‌گردد. این نوع از در و پنجره‌ها عملا در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود و به خاطر گسترش بسیار زیاد این دسته از پنجره‌ها کاربردهای زیادی نیز برای آنها به وجود آمده و همین کاربرد بسیار زیاد سبب می‌شود در و پنجره‌ upvc به انواع دستگیره‌های خاص نیز، نیاز داشته باشند.

در این مقاله ما برخی از انواع دستگیره‌های در و پنجره‌های یو پی وی سی را به شما معرفی می‌کنیم و از کارکرد آنها با شما سخن می‌گوییم.


دلیل انتخاب دستگیره مناسب برای در و پنجره upvc

زمانی که در و پنجره‌های معمولی از چوب و یا فلز ساخته می‌شدند، ما نیز انواع کارکرد‌ها را برای در و پنجره نیاز داشتیم. اما ساختار در و پنجره‌های قدیمی این امکان را به ما نمی‌داد که از انواع قفل‌های خاص برای آن استفاده کنیم. از رو انتخاب ما برای قفل در و پنجره کلاسیک محدود بود و لاجرم دستگیره‌های معمولی هم برای آنها استفاده می‌شد.

سیستم قفل در و پنجره upvc، سیستمی کاملا متفاوت با انواع قدیمی است. ابزار‌های قفل این دسته از پنجره‌ها، در تمام طول بدنه پنجره upvc قرار می‌گیرد. همین مکانیسم خاص نیز سبب می‌شود دستگیره این قفل در سرتاسر بدنه پروفیل در و پنجره upvc قرار گیرد. اساسا برای باز و بست پنجره های upvc احتیاج به نیروی بیشتری نسبت به پنجره‌های قدیمی داریم اما برای درهای upvc کاملا برعکس است. پس برای پنجره upvc نیاز داریم از دستگیره‌های به مراتب قوی‌تر از انواع در پنجره‌های قدیمی استفاده کنیم.

علاوه بر این پنجره‌های upvc در جهات مختلفی باز می‌شوند. مانند پنجره‌های موسم به پنجره کلنگی که از دو جهت بالا و پهلو باز می‌شوند. همین هم سبب می‌شود برای باز کردن این دسته از پنجره ها دستگیره‌های قوی داشته با‌شیم.

دستگیره‌های خاص در و پنجره‌های upvc

در برخی از ساختمان‌ها به خصوص رستوران‌ها و یا حتی ساختمان‌هایی با کاربری مسکونی نیاز به آن است که پنجره‌ یا پنجره‌هایی از دو طرف داخل و خارج باز شوند. تنها راه ساخت این دسته از پنجره‌ها از قدیم پنجره‌های دوجداره بوده است به خاطر قفل خاصی که در بدنه پنجره‌های upvc به کار می‌رود می‌توان مانند درها آنها را از دو طرف باز کرد. حال آن که در پنجره‌های فلزی قدیمی چون این مدل قفل به کار نمی‌رود به هیچ عنوان نمی‌شد از دستگیره برای باز و بسته دو طرفه استفاده کرد.

دستگیره‌های تاشو یا مخفی نیز یکی دیگر امکانات پنجره‌های upvc است به معنی که دستگیره خیلی راحت در زمانی که با آن کار ندارید تا شده در جدار پروفیل قرار می‌گیرد و دیگر به بدن کسی گیر نمی کند در بیمارستان‌ها و مراکز پر رفت و آمد این دسته از دستگیره‌ها به شدت کاربرد دارد.

گاهی اوقات شما مجبورید در و پنجره upvc خود را بسته نگه‌ دارید و فقط افراد خاصی آن را باز کنند. شاید بگویید استفاده از یک قفل سوئیچی می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد اما وقتی پای صد‌ها پنجره یک هتل به میان می‌آید حفظ صد‌ها کلید خود کاری بسیار سخت است. در این حالت باید دستگیره‌های هتلی را برای پنجره‌های upvc خود انتخاب کنید.

این دستگیره‌ها یک قاب بسیار ظریف روی حفره قرارگیری دستگیره دارند و با یک دستگیره می‌توان صدها پنجره را باز کرد این در حالی است که بدن داشتن این دستگیره نمی‌توان آن را باز کرد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده