مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعویض شیشه پنجره های دوجداره

در یک کارخانه ساخت و نصب محصولات upvc اندازه گیری ابعاد پنجره‌ های upvc ، بسیار مهم است. این که پنجره‌های شما به چه صورتی طراحی، ساخته و اجرا شود به همان اندازه‌گیری اول بستگی دارد. از این رو در ایران upvc افراد بسیار متبحری را برای اندازه گیری ابعاد پنجره‌ های upvc در نظر گرفته‌ایم.
اما نکات بسیار مهمی‌ برای اندازه‌گیری ابعاد پنجره upvc وجود دارد که در ادامه این مطلب به آنها می‌پردازیم. شما چه سفارش دهنده این مدل از درب و پنجره‌ها باشید چه نصاب این پنجره‌ها، باید در اندازه گیری ابعاد پنجره های upvc یک سری از نکات را رعایت کنید.
از آنجایی که آب بندی درب و پنجره upvc به شدت در کیفیت آن اهمیت دارد و کسانی که این مدل پنجره‌های را سفارش می‌دهند به دنبال بالاترین کیفیتی در آب‌بندی پنجره‌ خود هستند. این واقعیت دارد که کیفیت پروفیل و برش‌های آن اصلی‌ترین مواردی است که در آب‌بندی درب و پنجره upvc تأثیر می‌گذارد. اما بهترین پرو‌فیل‌های و قویت‌ترین ساخت‌های برای پنجره‌های upvc باز نمی‌تواند ضعف در اندازه‌ گیری ابعاد پنجره‌ های upvc را پوشش دهد.

اندازه گیری ابعاد پنجره های upvc

مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام اندازه گیری پنجره‌ های upvc لحاظ کرد

این که پنجره شما قرار است روی چهارچوب‌های قدیمی یا روی بستر خام آجری نصب شود مهم‌ترین موضوع در دقت اندازه گیری است. در خانه‌هایی که هنوز درب و پنجره نصب نشده و در حال ساخت هستند، اندازه گیران ایران یو پی وی سی ابتدا به تراز بودن بستر نصب می‌پردازند. گاهی استفاده از یک پروفیل آلومینیومی به عنوان بستر کار می‌تواند کیفیت نصب را دو برابر کند. بعد ایجاد تراز کامل در بستر موانع محیطی باز و بست پنجره‌ها محاسبه می‌شود، برای همین بهترین زمان برای اندازه گیری ابعاد پنجره‌ یو پی وی سی زمانی است که دیوارها و سقف‌ها کاملا ساخته شده و سقف‌ها و دیواره‌های کاذب کار گذاشته شده باشند.
انعطاف در طراحی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نوع از پنجره‌ها است. اصلی‌ترین دلیل که دست طراحان را برای طراحی پنجره‌های upvc باز می‌گذارد، نوع یراق آلات و لولاهای این گونه پنجره‌هاست. در اندازه گیری‌ درب و پنجره upvc طراح حرفه‌ای شما جهت باز بست، لولا‌ها و لنگه‌های باز شونده را حساب می‌کند. فرض کنید که پنجره شما عملا در فضای باز و بسته شدن با مانعی افقی یا عمودی رو به رو شود. در این حالت برطرف کردن این موانع کار بسیار مشکلی است. زیرا باید دیوار یا سقف کاذب موجود را تخریب کنید. این موضوع در بسیاری موارد برای بادبند‌های ضد زلزله ساختمان پیش می‌آید.
حال اگر در اندازه گیری ابعاد پنجره های upvc به درستی انجام شده باشد و طراحی مناسب محیط شما صورت پذیرفته باشد، از اشکال گوناگون پنجره‌های upvc در ساختمان شما استفاده می‌شود و مشکلات طراحی محیطی شما کاملا برطرف می‌شود.
نکاتی که تا به حال درباره اندازه گیری ابعاد پنجره های upvc گفته شد برای زمانی بود که این پنجره‌ها را به صورت دیفالت ساختمان و در هنگام ساخت تهیه ببینند.
اما وقتی ساختمانی را بازسازی می‌کنید شرایط اندکی متفاوت است. در این حالت ترازهایی که از آن یاد کردیم در بیشتر مواقع برقرار نیست. البته بسته به آن که درب و پنجره قبلی از پروفیل‌های فولادی یا آلومینیومی ساخته شده باشند.
بستر به وجود آمده، کار ما را تا حد زیادی حل می‌کند. اما در هنگام اندازه گیری ابعاد پنجره های upvc باید حتما به شکم دادن درب و پنجره های آلومینیومی و حتی فولادی باید توجه کرد. ساختمان‌های بالای 12 سال ساخت در طبقات پایینی دچار افت شده‌اند و این افت منجر به فشار به چارچوب‌های پنجره‌های قدیمی می‌شود . در این حالت پنجره از قاب و شاخ داخل دیوار باید خارج شود تقویت دیوارها نیز لازم است تا با خارج کردن پنجره از دیوار دیوارها دچار ریزش نشود. اندازه گیری‌ها بعد از این روش صورت می‌گیرد و ابعاد دقیق پنجره‌ها با اندکی تخریب سنجیده می‌شود.
حتما به یاد داشته باشید که عدم باز و بست درست درب و پنجره‌های قدیمی یکی از مهم ترین نشانه‌هایی است که برای افت دیوارها و بنا در پنجره‌های قدیمی دیده می‌شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده