مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعمیر درب و پنجره upvc

هر چیزی را که ما روزی نصب می‌کنیم و از آن استفاده می‌‌کنیم روزی هم خراب می‌شود. این قانون طبیعت است. اما تعمیر پذیر بودن جنسی که شما می‌خرید به شدت مهم است. سوال اینجاست تعمیر درب و پنجره upvc تا چه حد امکان پذیر است.
به این سوال باید بعد از این نکته جواب داد که تعمیر درب و پنجره upvc کی لازم می‌شود. این دو سوال و بیشتر از اینها را در این مقاله وبلاگ ایران یو پی وی سی جواب می‌دهیم.
از نظر اصولی درب و پنجره upvc و البته آهنی اجناسی هستند که از دوام و قدرت بسیار بالایی برخوردارند. پنجره‌های upvc در برابر آتش مقاومند و گرما و سرما و عوامل بازی و اسیدی مانند باران‌های اسید و حتی شستشو با موارد قلیایی و اسیدی ملایم آنها را تخریب نمی‌کند. پوسیدگی هم چندان در آنها راه ندارد چون اساسا مواد زیست تخریب پذیری نیستند که طبیعت بتواند آنها را تجزیه کند. اولین و اساسی‌ترین مزیت درب و پنجره upvc به دیگر مواد هم همین است. شما هرچقدر هم که درب و پنجره فلزی خود را خوب رنگ کنید و در زیر لایه های ضخیمی از بتونه نقاشی بپوشانید، باز هم تماس باران با این پنجره‌ها موجب پوسیدگی آنها می‌شود. عمر و کیفیت پنجره‌های فلزی آنچنان است که اگر روزی بخواهید دست به بازسازی خانه‌خود بزنید اولین جایی که به تعویض آن می‌پردازند، درب و پنجره‌های فلزی هستند.

تعمیر درب و پنجره upvc

اما درب و پنجره upvc هم در برابر برخی عوامل آسیب پذیرند. یکی از این عوامل ضربه‌های شدید است. ضربه‌های شدید باعث شکستگی، ترک و گاهی تاب برداشتن کلاف‌های پنجره می‌شوند. خبر خوب این است که در دو حالت اول یعنی ترک و یا شکستگی‌های موضعی کیفیت کار درب و پنجره‌های upvc از بین نمی‌رود و فقط به اصطلاح این قسمت از خانه شما از ریخت می‌افتد. از این رو اقدام فوری برای تعویض این پنجره‌ها لازم نیست. چند لایه و چند کاناله بودن این کلاف‌های سبب می‌شود که با شکستن گوشه‌ای از درب و پنجره upvc خلل چندانی در کارکرد آنها به وجود نیاید. البته اگر این شکستگی در قسمت باز شونده درب و پنجره شما باشد کار سخت شده و نیاز فوری به تعمیر درب و پنجره upvc کاملا حس می‌شود. زیرا با خلل در این قسمت از درب و پنجره شما مشکل هر روز بیشتر می‌شود.
اصطکاک در لنگه‌های باز شونده به همراه اتصال یراق آلات متصل به این بخش از پنجره در صورت شکستگی موجب بدتر شدن وضعیت می‌شود.
روش‌های زیادی برای ترمیم پنجره‌های upvc وجود دارد اما بهترین روش برای تعمیر درب و پنجره upvc باز کردن و تعویض بخشی است که آسیب دیده است. فریم یا قاب پنجره شما از چندین بخش ساخته شده است که همگی در هم چفت می شوند و با پیچ‌هایی به یک دیگر متصل می‌گردند. باز کردن پنجره پی وی سی کار کسی است که در نصب آن مهارت دارد. از این رو به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که به صورت شخصی به باز کردن درب و پنجره خود بپردازید.
استفاده از آچار‌های مناسب برای باز کردن یک پنجره می‌تواند بسیار مهم است و همین طور مهارت سوار کردن قطعات. همه این مهارت‌ها برای تعمیر درب و پنجره upvc به خاطر این است که در باز و بست قطعات امکان هرزشدن آنها بسیار بالا است فقط چند فشار نامناسب احتمال هرزشدن جای پیچ‌ها و بسیار بالا است.
دیگر راهی که می تواند برخی شکستگی‌های جزئی را در درب و پنجره upvc ترمیم کند. استفاده از فوم‌‌های تزریقی است. فوم‌هایی که در بسیاری از رنگ و ابزار فروشی‌ها یافت می‌شود. برای این شکاف پنجره upvc را با این فوم‌ها بپوشانید، به یک کاردک هم نیاز دارید فوم با تماس با هوا از بسته خود خارج می‌شود پس بعد از باز کردن بسته باید سریع آن را در شکاف قرار دهید. پس با کاردک به زاویه دادن به آن بپردازید. فوم به سرعت خشک می‌شود و به صورت موقتی می تواند شکاف به وجود آمده در پنجره را بپوشاند. اما توجه داشته باشید پنجره شما با تزریق فوم چندان جالب نمی‌شود. از دیگر سو کار کردن با فوم سبب می‌شود در تعویض قطعه آسیب دیده هم مشکلی نداشته باشید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده