مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انعطاف درب و پنجره UPVC در طراحی ساختمان

یکی از بهترین ویژگی‌های درب و پنجره upvc انعطاف پذیر بودن آنها در طراحی است. در این مطلب از سایت ایران یو پی وی سی می‌خواهیم به انعطاف پذیری درب و پنجره upvc در طراحی ساختمان بپردازیم.
منظور از انعطاف پذیری، مفهومی است که در آن شما بر اساس محیط به تغییرات در متریال درب و پنجره خود بپردازید، تا آن پنجره یا دربی که برای محیط خود آماده می‌کنید، عملا در اوج سازگاری با محیط باشد. این سازگاری خیلی اوقات با ایده‌های معماری هم در ارتباط است. استفاده از چند یا یک ایده در معماری می‌تواند به زنجیره‌ای از اتفاقات منجر شود که تغییر در ظاهر درب و پنجره upvc یکی از آن اتفاقات است.
اما به یاد داشته باشید که اساس یک ساختمان و اسکلت و موارد ایمنی یک محیط را به سختی می‌توان جا به جا کرد. حال آن که با تغییر در ساختار درب و پنجره upvc خود به راحتی می‌توانید این سازگاری را با سازه اصلی ساختمان به وجود آورد.

انعطاف درب و پنجره UPVC در طراحی ساختمان

سازگاری با موارد ایمنی ساختمان

ایمنی در برابر زلزله یکی از دغدغه‌های همه ماست که در ایران ساختمانی را می‌سازیم و یا ساختمانی را می‌خریم. یکی از روش‌هایی که برای ایمن سازی بنا در برابر زلزله که در پیش گرفته می‌شود، کم کردن از وزن بناست. این که ما در بناهای خود از متریال‌های سبک استفاده کنیم یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ایمن سازی ساختمان هاست.
در زمانی که درب و پنجره فلزی را با انواع پروفیل‌های فولادی می‌ساختند و این پروفیل‌ها بر اساس وزنشان احساب شده به مشتری فروخته می‌شند. پر واضح است که اگر فروشنده محصولات فلزی از فلزی با آلیاژ سنگین‌تر استفاده می‌کرد، می‌توانست پول بیشتری به دست آورد. از دیگر سو گاهی دیده شده بود که داخل پروفیل‌های توخالی ساخت درب و پنجره، میلگرد جوش می‌دادند تا وزن آن بیشتر شود. همین هم هزینه کار را بالا می‌برد هم وزن ساختمان به طرز بسیار نامطلوبی بالا می‌برد. این بالا رفتن وزن بسیار نامطلوب بود زیرا مهندس محاسب بنا، سازه را برای وزنی خاص طراحی کرده بود، حال آن که، به صورت مخفی وزن بسیار بیشتر بر ساختمان تحمیل می‌شد. دیگر فاجعه‌ای که از این طریق بر صنعت ساختمان تحمیل شد، این بود که با بالا بردن وزن پروفیل‌های فلزی، می‌توانستند از پروفیل‌های لاشه و پوسیده هم در ساختمان استفاده کنند.

 

با ورود درب و پنجره یو پی وی سی به صحنه ساختمان ایران بساط وزن کردن آهن‌های درب و پنجره برچیده شد و حالا این متریال بی‌دردسرهای قبلی در ساختمان کار می‌شود. حالا شما با استفاده از درب و پنجره upvc می‌توانید بهترین وزن ساختمان را بی‌ترس از تقلب در وزن برای ساختمان خود فراهم آورید. اوج انعطاف پذیری این متریال زمانی است که درب و پنجره فلزی یک ساختمان کهنه می‌پوسد و دیگر به هیچ عنوان در برابر سرما و گرما و حتی آب باران عایق نیست. در این حالت شما به متریالی احتیاج دارید که با حداقل تخریب بتواند جای پنجره‌های قدیمی را بگیرد. درب و پنجره upvc این امکان را دارد که حتی روی سطحی که برای نصب آن طراحی نشده است نصب شود. اصلی‌ترین دلیل این انعطاف هم این است این متریال می‌تواند با انواع روش‌ها شکل پذیر شود و از پس تمام ناهمواری‌ها موج و ناترازی سطوح برآید.
البته در این راه هستند سطوحی که به شدت دچار مشکل می‌شوند و به واسطه انواع پوسیدگی تحمل وزن درب و پنجره upvc را ندارند در این حالت تخریب کمی بیشتر می‌شود اما کیفیت کار به شدت بالا می‌رود.
دیگر موضوعی که با انعطاف متریال درب و پنجره upvc در خدمت مقاوم سازی ساختمان قرار می‌گیرد تغییر هندسی پنجره‌های upvc برای کار شدن در اطراف بادبندهای ضد زلزله است. این باد بندهای بین ستون‌های ساختما کار می‌شود و در بسیاری مواقع جایی که مناسب نصب پنجره است با یک بادبند واجه می‌شویم . متریال upvc این امکان را دارد که برای نصب به شکلی مانند مثلث هم در آید تا در این قسمت کار شود. این در حالی است که در روش های قدیمی به حذف بادبند‌های می‌پرداختند.

استفاده از درب و پنجره upvc روش های گوناگونی از معماری داخلی و خارجی بنا را برای شما امکان پذیر می‌کند. با مقالات سایت ایران یو پی وی سی همراه باشید تا این ایده ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده