مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پرده کرکره ای برای پنجره های دوجداره

پرده کرکره‌ای برای پنجره‌های دوجداره عملا نه یک ابزار تزئینی بلکه یک ابزار کاربردی است. شما می‌توانید انواع پرده ها برای این پنجره ها به‌کاربگیرید. اما استفاده از یک پرده کرکره ای برای پنجره‌ های دوجداره آنها را بسیار زیبا و کاربردی می‌کند. در این مقاله از سایت ایران یو پی وی سی شما با انواع خاص پرده کرکره‌ای آشنا می‌شوید که می‌توانید برای پنجره دوجداره upvc خود استفاده کنید.

پرده برای پنجره های دوجداره

برای چه نوعی از پنجره‌ها از پرده کرکره ای استفاده می‌شود

استفاده از پرده کرکره ای برای تمام انواع پنجره های دوجداره امکان پذیر است. اما در کارایی پرده و همین طور محل نصب آن و البته بازدهی حرارتی پنجره تغییراتی به وجود می‌آید که در این مقاله ما به آن می‌پردازیم.
در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که شما از پنجره دوجداره برای چه منظوری استفاده می‌کنید اگر پنجره شما در نمای ساختمان استفاده شود و عملا پنجره دوجداره upvc اصلی را به کار بگیرید پرده کرکره ای به دو صورت برای پنجره شما کار برد دارد. یک نوع پرده کرکره‌ای در خارج از پنجره نصب می‌شود این پرده بدترین راه حل پوشاندن پنجره هاست به چند دلیل:

  • در هنگام باز و بسته شدن، پنجره به پرده گیر می‌کند و سبب خرابی آن می‌شود.
  • گرد و خاک روی پره‌های کرکره می‌نشیند
  • به خاطر جنس فلزی کرکره ها، حرارت آفتاب تابستان‌ها را به داخل بازتاب می‌دهند.

کرکره های بیرونی آنچنان برای پنجره های دو جداره مشکل به وجود می‌آورد که تقریبا همه کسانی که از کرکره های بیرونی برای پنجره های دوجداره خود استفاده کرده اند از آن ناراضی هستند.
نوع دیگر پرده‌های مناسب برای پنجره‌‌های دوجداره انواع شیدرول‌ها هستند. شیدرول‌ها نسبت به پرده کرکره‌های بیرونی آسیب کمتری از باز و بسته شدن می‌بینند. زیرا از پارچه ساخته شده‌اند و پارچه هم انعطاف بیشتری دارد. اما مانند پرده های کرکره‌ ای پنجره یو پی وی سی دوجداره این پرده ها هم کثیف می‌شوند. مشکل کثیفی آنچنان است که اگر در شهر شلوغی به سر می‌برید، عملا شما را به راحتی از تمام تصمیم‌هایتان برای نصب یک پرده کرکره‌ ای پنجره دوجداره یا شیدرول منصرف می‌کند.

راه حل چیست؟

راحل استفاده از پرده کرکره میان دو جدار پنجره دو جداره است. این نوع از پرده کرکره را بیشتر در پارتیشن‌های اداری که از پنل‌هایی با پنجره دو جداره استفاده می‌کنند به کار می‌برند این نوع اما کمتر در پنجره های دوجداره استفاد می‌شد زیرا باعث هدر رفتن حرارت می‌شد. این موضوع و درگیری بسیار زیاد با انواع پرده ها وجود داشت تا این که تکنولوژی به فریاد همه ما رسید و ساخت پروفیل‌های upvc آنچنان رشد کرد که وسایل کنترل پرده های کرکره‌های را به راحتی در میان دو جدار یک پنجره دو جداره جای داد. کنترل‌های برقی یا دستی به صورت مگنتی به راحتی پره‌های پرده کرکره ای پنجره های دوجداره را بالا پایین می‌کند.

مزایای پرده کرکره ای برای پنجره های دوجداره به صورت داخلی

به خاطر این که پره‌های پرده کرکره‌ ای در فضای بین دو شیشه کار شده است هیچ گونه گرد و خاکی روی پره‌ها نمی‌نشیند و همین موضوع سبب می‌شود که هیچ وقت نیاز به شست پرده‌های دفتر کارتان را پیدا نکنید.
گرمایی که توسط پره‌های فلزی پرده کرکره ای پنجره های دوجداره جذب می شود در فضای بین دو شیشه می‌ماند همین سبب می‌شود که هیچ بازتاب حرارتی از سطح فلزی این پرده کرکره‌ها به داخل انتقال پیدا نکند و داخل خانه و یا اداره شما با همان دمایی که بود باقی بماند.
تنها ایرادی که برای پرده کرکره ای برای پنجره های دوجداره به صورت داخلی وجود دارد این است که عوض کردن رنگ آن تقریبا غیر ممکن است و شامل هزینه بسیار زیادی می‌شود. زیرا پنجره و شیشه‌های دوجداره شما باید باز شود و پره‌ها را باید از آن خارج کنید. از این رو، این نوع از پرده‌ها را تقریبا برای خانه‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم و بیشتر برای ادارات و دفاتر از این دسته از پرده کرکره ای برای پنجره های دوجداره بهره می‌بریم.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده